Szukaj na tym blogu

sobota, 4 czerwca 2011

Odkryj duchowość dzięki poezji.

We współczesnym świecie zauważam zanik romantycznych zachowań, takich, jak czytanie poezji. A szkoda. Poezji tak naprawdę nie czyta się ale ją przeżywa. Duchowość celtycka oparta jest na poezji. W zasadzie... jest poezją. Dzięki poezji możemy wejść do innego świata, świata serca.

Ten piękny wiersz Jonasza Kofty p.t. "Pacjent" jest tego wspaniałym obrazem.

Diagnozę razem ustalmy
Uciekam w krainę cudów
Byłem po prostu zbyt normalny
To z nudów, zwyczajnie, z nudów

Która godzina?
Nie mam zegarka
Którego dzisiaj?
To nic nie znaczy
W rzeczywistości jak w płocie- szparka
Przez którą wszystko widzę inaczej
Jak mam na imię
I na nazwisko?
W tej chwili nie mam
Ot i wszystko

Pan pyta
Skąd ta amnezja
I błogi uśmiech na twarzy?
Zgasiłem jaźń, włączyłem poezję
Trzeba się tylko odważyć

Wszystko przepływa obok
Zamykam oczy, świat znika
Nie muszę wreszcie być sobą
Potrafię wreszcie być nikim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz