Szukaj na tym blogu

piątek, 16 września 2011

Avadhoota Gita- rozdział 8, ostatni.

 
Rozdział VIII
Nauka

1
Jesteś obecny wszędzie - moja wędrówka obrazą dla Ciebie;
Jesteś nieosiągalny przez umysł - moja medytacja obrazą dla Ciebie;
Jesteś niedotykalny przez mowę - moja pieśń obrazą dla Ciebie.
Wybacz mi, proszę, te grzechy ciała, umysłu i mowy.

2
Świętym jest, którego umysł nietknięty przez namiętność,
kto włada zmysłami, jest spokojny i czysty, łagodny i stały;
nie ma pieniędzy ani pożądań, jada skromnie
i oddaje się w moją opiekę.

3
Bezstronny, wrażliwy, poważny, sympatyczny, odważny, przyjazny;
nie ma pragnień ani odraz, skąpstwa, zazdrości, hipokryzji, afektów;
nie troszczy się o szacunek,
oddaje szacunek wszystkiemu.

4
Jest miłosierny, prawdomówny, życzliwy, bezbłędny,
nikogo nie nienawidzi, toleruje każdego;
patrzy na wszystko
takim samym okiem.

5
Najmądrzejsi ludzie
wykształceni na tekstach i w duchu Wed,
którzy rozważają znaczenia i cel świętych ksiąg -
winni rozumieć imię Avadhoota.

6
'A' znaczy -
wolny od sideł pragnienia,
czysty w początku, czysty w środku, czysty w końcu,
ten, który żyje w wiecznej radości.

7
'VA' znaczy -
wolny od namiętności
i od zanieczyszczeń,
ten, który żyje w wiecznej świadomości siebie.

8
'DHOO' znaczy -
bez cierpień, chociaż ciało w kurzu,
poza medytacją, poza koncentracją,
ten, który żyje z czystym umysłem.

9
'TA' znaczy -
poza aktywnością, poza niepokojem,
poza ignorancją i próżnością,
medytujący prawdę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz